שירות גוגל לעסק שלי (Google My Business) הוא אחד מהכלים החינמיים, היעילים והאפקטיביים ביותר של גוגל לעסקים קטנים עד גדולים.
במאמר זה אציג מהו שירות גוגל לעסק שלי (Google My Business) וכיצד ניתן להשתמש בו בצורה נכונה לצורך שיווק העסק שלך בגוגל.
מהו שירות גוגל לעסק שלי?
שירות גוגל לעסק שלי (Google My Business) הוא סוג של עמוד עסקי אשר מאפשר לכל בעל עסק לקבל חשיפה, נוכחות ומיתוג חיובי בתוך תוצאות החיפוש של גוגל.
על מנת להיכלל בשירות גוגל לעסקים, כל בעל עסק חייב לבצע רישום ואימות של כתובת העסק. תהליך הרישום הוא פשוט מאוד וכל מה שבעל העסק נדרש לעשות הוא להכניס את שם העסק, הכתובת המדויקת לשליחת הגלויה, הטלפון הראשי של העסק, הקטגוריה וכתובת האתר.
לאחר ביצוע הרישום הראשוני, ניתן להוסיף תמונות, ביקורות גולשים, פוסטים, מוצרים ואלמנטים נוספים אשר יכולים להגדיל את כמות המכירות, הטלפונים והפניות שהעסק מקבל על בסיס יומיומי.
איך ניתן לנצל בצורה מיטבית את שירות גוגל לעסק שלי (Google My Business)?
גוגל מעניקה מספר כלים, אפשרויות ותובנות לכל בעל עסק שרוצה לקדם ולשווק את עצמו באמצעות שירות גוגל לעסק שלי (Google My Business).
על מנת לנצל את השירות בצורה מיטבית, מומלץ להקפיד על הפרמטרים הבאים:
- עדכניות – ככל שהמידע שיוצג בפרופיל העסקי יהיה מעודכן יותר כך התוצאות ממנו יהיו טובות יותר. מומלץ להקפיד על עדכון של שעות הפעילות, השירותים, הטלפונים וכדומה.
- מילות מפתח –ניתן להיעזר בטכניקות SEO לביצוע מחקר ושילוב של מילות מפתח רלוונטיות בשם ותיאור העסק. לעיתים קרובות, שילוב של מילות מפתח נכונות יכולות להקפיץ את החשיפה של העמוד לגולשים רבים יותר אשר מחפשים את השירות שלך.
- תמונות – גוגל מאפשרים להעלות כמות בלתי מוגבלת של תמונות לפרופיל העסקי. מומלץ להעלות 10-30 תמונות רלוונטיות אשר ישמשו כתמונת שער, לוגו, תמונות מתוך ומחוץ לעסק, תמונות במהלך מתן העבודה/השירות ללקוח וכדומה. ככל
- ביקורות – המלצות וביקורות חיוביות מלקוחות יכולים לחזק את רמת האמינות, המיתוג והחשיפה של העסק בגוגל לעסק שלי. מומלץ לפעול בצורה אקטיבית ולבקש מלקוחות אשר עברו חוויה נעימה בעסק להשאיר המלצה חיובית בעמוד העסקי.
- תובנות (Insights) – גוגל מאפשרת לכל בעל עמוד עסקי לקבל תובנות (Insights) על הפעילות העסקית שלו בגוגל. תובנות (Insights) אפשריות יכולות להיות איך הלקוחות הגיעו לעמוד, איפה הם מוצאים את העמוד, כמה מהם נכנסו לאתר או התקשרו לעסק וכדומה. ניתוח חודשי של התובנות (Insights) מאפשר למצוא הזדמנויות, נושאים ורעיונות חדשים לקידום העסק שלך.
לסיכום, שירות גוגל לעסק שלי (Google My Business) היא עוד אפשרות מעולה לקבל חשיפה, מיתוג, מכירות פוטנציאליות ותובנות חשובות על הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים אשר נמצאים בגוגל.