השיטה של משלוח הודעות SMS שיווקיות קיימת כמעט שני עשורים ונדמה שהיא רק הולכת ומשתבחת עם השנים. מדובר על ערוף שיווק למובייל שכמעט ואין לו מתחרים ברמת האפקטיביות וכל שנותר לעשות הוא לדעת איך לנהל את משלוח ההודעות וכמובן איך לנסח נכון את תוכן ההודעה שלכם.
עסקים מכל הסוגים משקיעים לא מעט מאמץ כדי להקים מועדון לקוחות. הסיבה לכך היא שמועדון לקוחות הוא הבסיס עבורם לשמירת קשר עם הלקוחות וגם אפשרות של ניהול רשימת תפוצה לשימושים שונים ובעיקר לצורך שליחת הודעות SMS שיווקיות.
מדוע חשוב לנהל רשימת תפוצה?
ניהול מועדון לקוחות מכל סוג שהוא נשען בעיקר על רשימת הלקוחות שיש בו. הרשימה הזאת נועדה לשמש בתור רשימת תפוצה לצרכים שיווקיים של העסק. יש מי שבוחרים לנהל את השיווק שלהם באמצעות המייל ויש מיש בוחרים לעשות זאת באמצעות שליחת SMS לרשימת תפוצה שלהם.
הסטטיסטיקה מראה ששליחת הודעות SMS זוכה לחשיפה מהירה ואפקטיבית הרבה יותר מזאת של המייל ולכן השיטה הוותיקה עדיין נחשבת פופולארית מאוד בקרב בעלי עסקים וחברות. לכולם יש מכשיר סלולרי והם זמינים לו מסביב לשעון (פחות או יותר). הודעות SMS זוכות בשל כך לחשיפה ומענה מהיר.
היום יש מספר מערכות דיוור של שליחת הודעות SMS לעסקים מכל הסוגים וברמות שונות וכדאי לברר מה כל אחת מהן מציעה וכמה היא עונה על הצרכים שלכם.
איך כותבים הודעת SMS שיווקית מוצלחת?
כדי להגיע בדרך הטובה ביותר לחברי מועדון הלקוחות שלכם (רשימת התפוצה…) יש לכתוב הודעות שיווקיות שמתאימות להם ומנוסחות נכון.
מספר טיפים לכתיבת SMS שיווקי:
- נוסח פשוט וברור – חשוב מאוד לנסח את ההודעה שלכם בצורה ברורה שתעביר את המסר שלכם במשפט אחד לכל היותר. אנו בעידן שאין לאנשים הרבה סבלנות ורבים סובלים מבעיות קשב… לכן כדאי שיבינו מיד מה מהות ההודעה ואם היא שימושית עבורם.
- מה יוצא מזה – המשך ישיר לסעיף הקודם הוא מה יוצא למקבל ההודעה. חייב להיות ערך כלשהו כדי שזה יסקרן אותו או יגרום לו לבצע פעולה שמעוניינים שיבצע. דוגמא טובה ליצירת עניין היא הנחה מיוחדת לזמן מוגבל רק לחברי מועדון הלקוחות או מוצר כלשהו שזמין רק היום בלעדי לחברי המועדון וכן הלאה.
- קריאה לפעולה – אנו ממשיכים מהסעיף הקודם. כל הודעה חייבת להיות עם מטרה שיווקית. האם אנו רוצים שהנמען ילחץ על קישור שיספק לו מידע נוסף על המוצר החדש? האם המטר ההיא שיבצע הזמנה און ליין? האם עליו רק לענות על סקר לגבי מוצרים חדשים וכן הלאה.
ברגע שיש רשימת תפוצה ומנסחים את ההודעה כפי שצריך, כל שנותר לעשות הוא לבחור בין חבילות SMS לעסקים שמתאימות להיקף הפעילות הצפוי לכם ולהתחיל בקמפיין שיווקי למועדון הלקוחות שלכם.