טיפים לבניית קישורים באינטרנט

החשיבות של בניית קישורים לאתר שלך היא גדולה מאוד. לא רק מכיוון שפעולות אלה יפרסמו את האתר שלך במקורות חיצוניים ויביאו אליו לקוחות פוטנציאליים, אלא גם מכיוון שיש להם השפעה מכרעת בדירוגו על ידי מנועי החיפוש.

תיאורטית, עמוד אינטרנט שאין אליו לינקים נכנסים – לא ייסרק על ידי מנועי החיפוש עם דגש על מנוע החיפוש של גוגל. כמו כל גולש באינטרנט גם הרובוט (העכביש) של מנועי החיפוש נע בין עמודי האינטרנט דרך הקישורים המפוזרים בהם – עמוד אינטרנט שאין לו קישור נכנס, למעשה אינו קיים.

בנוסף, האלגוריתמים של מנועי החיפוש שואבים מידע מאותו קישור על מנת לדרג את העמודים על פי מילת המפתח שמקיש הגולש. המידע כולל את הטקסט שמופיע על הקישור (Anchor Text), החשיבות (PageRank בגוגל) של העמוד ממנו מגיע הלינק, מספר ומיקום הלינקים הנמצאים באותו עמוד, רלוונטיות, תחום זהה ועוד.

מעצם חשיבותה הרבה בפעולות הקידום, פעולת בניית הקישורים צריכה להיעשות בצורה המקצועית ביותר. מנועי החיפוש יכולים "להעניש" אתרים המבצעים פעולות של בניית לינקים בדרכים לא כשרות או בדרכים חובבניות.

5 טיפים בבניית קישורים נכנסים

  1. רלוונטיות – החלף קישורים עם אתרים רלוונטיים לנושא האתר שלך. כלומר, אם יש לך אתר לצמחי מרפא, עדיף להכניס אליו לינק מפורטל נטורופתיה מאשר מאתר שמוכר מוצרי חשמל.
  2. כמות – לינק אחד מאתר איכותי בעל רלוונטיות ודירוג גבוה שווה יותר ממספר קישורים מאתרי זבל אשר מטרתם היא אחת – להוציא קישורים לאתרים חיצוניים.
  3. נימוס בסיסי – במידה ואתה מבצע החלפות קישורים, פנה לבעל האתר עמו אתה מעוניין להחליף קישורים בצורה ידידותית, מנומסת ותרבותית תוך הסבר מדוע ההחלפה תעזור גם לקידום שלו. הוסף את קוד הקישור עם הטקסט המתאים על מנת להקל עליו.
  4. קישורים חד כיווניים – נסה ליצור כמה שיותר קישורים חד כיווניים לאתרך מאתרי סמכות אשר רלוונטים לתחום שלך.
  5. טקסט עוגן (Anchor Text) – הקפד על טקסט נכון של הקישור (אנקור טקסט) כך שיכיל מילות מפתח ממוקדות.

בניית קישורים באינטרנט יכולה להיות פעולה מתישה, איטית ולעיתים אף מסוכנת. אם אתה מחפש ליצור לעצמך כמות קישורים מדודה, טובה ואפקטיבית לאורך זמן, צור עימנו קשר עוד היום או בדוק את חבילות הקישורים שאנחנו מציעים ללקוחותינו.